چرا سئو و محتوای بی کیفیت با هم ترکیب نمی شوند؟ 3 دلیل منطقی

فکر می کنم همه ی ما می دونیم محتوا بخش مهمی در رتبه بندی جستجو دارد، اما کیفیت محتوا هست که سبب پیشی گرفتن بهتر خواهد بود.همه ی ما شنیدیم که " محتوا پادشاه است "، در حالی که در برخی موارد این ضرب المثل درست می باشد. اما به نظر من، این عبارت می تونه بیشتر از هر چیز دیگری به صنعت ما آسیب بزنه. بر اساس Wordpress، کاربران چیزی حدود 73.9 میلیون پست جدید و 49.0 میلیون نظرات در هر ماه تولید می کنند. که تقریبا می شه گفت چیزی حدود 2.4 میلیون پست در روز، و این فقط مربوط به WordPress می باشد. خب من خیلی دوست دارم که بگم همه اینا محتوای با ارزش هستند اما طبق تجربیات من بیشتر این محتوا ها بی ارزش و بی کیفیت هستند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

چرا سئو و محتوای بی کیفیت با هم ترکیب نمی شوند؟ 3 دلیل منطقی

هدف نهایی گوگل این هست که بهترین راه حل رو برای جستجوگرها با چند کلیک ارائه کند. وقتی موتورهای جستجو صفحات وب را پایش می کنند، آنها به دنبال مطالبی می گردند که در نظر کاربران نهایی با ارزشمند بوده و انتظارات کاربر را برآورد کرده است. باید گفت محتوا جزء سه فاکتور اصلی و برتر در رتبه بندی سایت می باشد. پس محتوا نقش اصلی در موفقیت استراتژی سئو می باشد.محتوای خوب سبب تولید لینک و همچنین کمک به گوگل برای درک درست سایت و فایده ای که برای کاربران داشته می گردد. با این که محتوا نقش مهمی داره، اما بسیاری بازاریابان جستجو چندان این مسئله رو جدی نمی گیرند.

چرا سئو و محتوای بی کیفیت با هم ترکیب نمی شوند؟ 3 دلیل منطقی

1. بیشتر بودن نشانه ی بهتر بودن نیست

اینکه فقط شما مدام محتوا تو سایت خود قرار بدین نباید انتظار داشت رتبه جادویی داشته باشین. سئو در طول سال های اخیر بسیار تکامل یافته، و موتور های جستجو باهوش تر از قبل می باشند. من دیدم تند تند مطلب منتشر می کردن حتی بیشتر از رقبای خود اما در نهایت تمام اون کارا هیچ فایده ای براشون نداشته. محتوای بی کیفیت همیشه نتایج خیلی بد رو نتیجه می دهد.به جای اینکه اون همه مطالب بی کیفیت تولید کنید، از وقتتون استفاده کنید و مطالب بهتر تولید نمایید.

چرا سئو و محتوای بی کیفیت با هم ترکیب نمی شوند؟ 3 دلیل منطقی

2. خب، چه چیزی یه محتوا رو "خوب" یا "بد" می کند؟

اجازه بدین با محتوای "بد" شروع کنیم. محتوای بد ، محتوایی هست که فقط یک هدف داره که معرفی خودش برای بازاریابی می باشد و ارزشی برای خواننده ندارد. محتوای بد معمولا حجم خیلی کمی دارند و مشکلی از کاربر نهایی حل نمی کند.اما اینکه چه مطلبی ، به عنوان مطلب "خوب" می باشد مقدار زیادی دشوار می باشد به این خاطر که وابسته به شرایط زیادی می باشد. در نهایت، محتوای خوب برای خدمت به مخاطبان خود می باشد. چیزی که برای یک شغل نانوایی ممکنه مناسب باشه اما برای یک شغل وکالت مناسب نباشه. پس، وقتی شما محتوایی رو ایجاد می کنید، بسیار مهمه که برای چه چیزی و چه کسی می نویسید.

چرا سئو و محتوای بی کیفیت با هم ترکیب نمی شوند؟ 3 دلیل منطقی

3. تمرین کردن سبب بهتر شدن می شود

محتوا نیروی حیاتی برای سئو می باشد. داشتن یک استراتژی محتوایی خوب در سئو شما، به شما کمک می کنه تا با سرعت بیشتری لینک بسازید. همچنین به گوگل کمک خواهد کرد محتوای شمارو بهتر بشناسند. محتوای خوب به صورت تصادفی ایجاد نمی شود. این امر نیاز یه داشتن برنامه، پژوهش و زمان می باشد.


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات