چگونه از Tumblr ترافیک بگیریم؟

شبکه اجتماعی زمان زیادی از ما را می گیره اما تنها در صورتی برای ما این امر راحتر می شه که بدونیم در صورت سرمایگذاری روش به نتیجه مد نظر خود می رسیم، همه ی ما به دنبال شبکه هایی می گردیم که به اندازه کافی برای ما خوب باشند تا آنها رو گسترش بدیم. بعضی شبکه های اجتماعی نقص های مختلفی دارند، بعضی از انها فقط سبب می شه وقت و تلاشمون رو به هدر بدن و بهتره ازشون صرف نظر کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

پیدا کردن سایت های اجتماعی خوب چندان سخت نیست. به طور مثال، Tumblr ممکنه به بزرگی فیس بوک و توییتر نباشد، اما یک وبلاگ نویسی و شبکه اجتماعی محبوب می باشد، بنابراین ممکنه دلتون بخواد یه سری هم بهش بزنید. بیشتر نکاتی که برای بدست آورن ترافیک از سایت های رسانه ی اجتماعی هست برای Tumblr هم به می باشد، اما خواهید دید که یک سری موارد هم هست که فقط مختص Tumblr می باشد.

وب سایت توسینسو

1. ارسال انواع رسانه هایی که شما می توانید

در Tumblr این امکان وجود داره که انواع رسانه ها را پست نمایید. این انواع شامل: متن، عکس، نقل قول، لینک، صوت، و ویدیو و شما می تونید به بهترین حالت از همشون استفاده کنید. البته درست حدس زدید، اگر محتوای شما متناسب با نوع پستی که ایجاد می کنید نباشد، خودتون اذیت نکنید که بخواین اون رو پست کنید- به طور مثال: اگر محصولات شما جلوه ای ندارند، اگه عکس یا ویدیو هم ازش بگیرید به درد نخواهد خورد. شما می تونید چیزهایی که به طور مستقیم مربوط به تجارت شما و مقام شما هست را پست کنید اما شما می تونید مطالبی هم که سرگرم کننده برای شنوندگان هست هم پست کنید.

وب سایت توسینسو

2. عادت های اجتماعی را پست نمایید

یکی از موارد خاصی که در Tumblr هست اینکه هر نوع رسانه ای، عادت و عقیده اجتماعی به طور مخصوص محبوب می باشند. ساخت عادت های اجتماعی چندان سخت هم نیست، پس اگه شما الان یه نمونه خوب نمی تونید پیدا کنید، یه مقدار زمان بذارید و چندتا عادت اجتماعی برای خودتون ایجاد کنید، و پستش کنید، و ببینید اگه پاسخی دریافت کردید پس امیدی وجود داره. اگر شما این کارو انجام بدید، توی زمانتون و تلاش (یا حتی اگر برای این کار کسی هم استخدام کردید) برای ساخت عادت های اجتماعی بیشتر سرمایه گذاری کردید.

وب سایت توسینسو

3. برچسب های مشابه و بسیاری را اضافه کنید

برچسب ها در Tumblr بسیار مهم هستند و علتش هم اینکه این کانال اصلی ارتباط شما با دیگر کاربران می باشد و از این طریق شمارو پیدا می کنند. برای همین با عقل جور در میاد که برچسب های زیادی( البته مرتبط ) اضافه کنید. حتی گونه های دیگه و مترادف اون کلمات کلیدی که به عنوان برچسب در نظر دارید رو هم اضافه کنید. بدیهی هست، با این وجود شما نباید تبدیل به یک معرفی فریبکارانه در برچسب بشید.

وب سایت توسینسو

4. یک پروفایل عالی بسازید

مثل همه ی شبکه های رسانه ای، پروفایل شما مثل کارت ویزیت شما عمل می کنه. بنابراین، شما نباید با یک پروفایل ضعیف ایجاد کنید. شما نیاز به ساخت یک پروفایل عالی هستید تا دیگر کاربران از شما خوششون بیاد- این کار شانس شما برای بدست اورد دنبال کننده رو بیشتر می کنه.

وب سایت توسینسو

5. فعال و منظم باشید

اگر شما قبلنا نمی دونستید که رسانه های اجتماعی به صورت روزانه زمان بر می باشند، حالا دیگه به این موضوع پی بردید. کلید داشتن و حفظ کردن دنبال کننده های وفادار و فعال در Tumblr اینکه شما فعال و وفادار به خودتون باشید. این موضوع خیلی مهمه فقط یک پست در روز پست نمایید تا اینکه بخوایین 10 روز خبری ازتون نباشه بعد بخواین 10 تا پست یه جا پست کنید چرا اینو می گم اولا این موضوع به این خاطر مهمه که دنبال کننده های شما عادت می کنند که روزانه مطلب جدید از شما ببیند دوما اگر یهو چند تا پست بزارید ممکنه بعضی از پست های شما رو از دست بدن و مطالعه نکنند.

وب سایت توسینسو

6. با دیگر کاربران تعامل داشته باشید

ترفند دیگه ای که شما رو در Tumblr محبوب می کنه تعامل شما با دیگر کاربران می باشد. آنها رو دنبال کنید، روی پست هاشون نظر بذارید، پست های آنها رو با ذکر منبع اون پست (یعنی اون فردی که پست رو گذاشته) دوباره پست کنید – تمام این کارها به شما کمک می کنه تا یک فرد موفق در Tumblr گردید و کاربران بسیاری پست های شما رو بخونند.

وب سایت توسینسو

7. پست کنید، پست کنید، پست کنید

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردم، وقتی شما یک پست خوب از کاربری رو پیدا می کنید، دریغ نکنید که بخواین اون پست رو با ذکر منبع دوباره برای خودتون پست کنید. با این روش شما خواننده های خودتون رو با مباحث جدید تغذیه کنید، در حال که به طور هم زمان نویسنده اصلی پست از شما تشکر خواهد کرد و اون فرد هم همین کار رو با مطالب شما کند.

وب سایت توسینسو

8. کیفیت همیشه بهتر از کمیت می باشد

وقتی می گم فعال باشید تو پست گذاشتن و با دیگر کاربران تعامل داشته باشید، این به این معنی نیست که شما باید هرزنامه ایجاد کنید – بهتره کم پست ارسال کنید اگر شما پست های مرتبط با هم ندارید به جای اینکه بخواهید هر روز پست های بدردنخور ارسال کنید. شاید شما پیش خودتون فکر کنید پست های پر کننده درج کنید(به طور مثال: مطالب جالب و خنده دار که به صورت فرضی کاربران رو به خودش جلب کنه) این کار حداقل بهتره وقتی وطلبی مرتبطی برای پست کردن ندارید، اما این کارو فقط برای اینکه روزانه بخوایید پست جدید داشته باشید انجام ندهید.

وب سایت توسینسو

9. حول یک موقعیت مناسب بلاگ ایجاد نمایید

در حالی که هیچ کس موضوعات شما رو محدود نکرده، برای بدست اوردن نتیجه بهتر، شما بهتره انتخاب های خودتون رو به موضوعاتی که با موقعیت مناسب هستند محدود کنید. اگر شما نیاز به ترافیک با موقعیت مناسب هستید، پس بهتره اگر چند موقعیت مناسب دارید، پروفایل های جداگانه برای هر کدوم از انها ایجاد کنید تا اینکه بخواهید همه ی آنها رو تو یک پروفایل ادغام کنید.

وب سایت توسینسو

10. شما می تونید برای خود تبلیغ کنید البته تا اندازه ای

Tumblr این اجازه رو به شما می ده که تبلیغاتی در پست های خود قرار دهید، پس شما می تونید برای خودتون، سایتون یا دیگر محصولات خود تبلیغ کنید اما این کارو اکثرا یک بار در هفته انجام بدید; در غیر این صورت، این کار روی دنبال کننده های شما بزودی تاثیر بدی می ذاره و ممکنه نتیجه عکس برای شما اتفاق بیفته. در برابر وسوسه های پست نمودن تبلیغ مقاوت کنید، اگر تبلیغ شما جالب نباشه، یا اگه سرویس / محصول شما چندان عالی نباشه. فقط کافیه یه بار این کارو بکنید به راحتی دنبال کننده های خودتون رو از دست می دید.

Tumblr کاربرای زیادی به نسبت فیس بوک نداره اما خوبیش اینه که شما رقبای زیادی نخواهید داشت. اگر شما مطالب خوبی برای ارسال بذارید و حضور داشته باشید، دیر یا زود شناخت شده می شوید. و کسایی که شمارو بشناسند، حتی اگه Tumblr اولین انتخاب برای مدیران سایت نباشد، ممکنه برای شما به صورت شخصی خوب باشه. در حقیقت چیزی که مهمه اینکه این برای شما کار می کند، نه برای همه دنیا.


بابک رستمی
بابک رستمی

Babak Rostami Senior computer software expert. C# Programming, Asp.Net, SQL Server,SEO ( Search Engine Optimization)

نظرات