محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

معرفی 11 جایگزین گوگل آنالیتیکس | Google Analytics در تحلیل وب

اگر شما هم از کاربران گوگل آنالیتیکز | Google Analytics بوده باشید و از آمار و ارقام و تجزیه و تحلیل های این سرویس گوگل استفاده کرده باشید حتما می دانید که این سرویس چقدر می تواند برای کسب و کار اینترنتی و وب سایت شما مفید باشد. در این مقاله می خواهیم 10 وب سایت جایگزین گوگل آنالیتیکز را به شما معرفی کنیم که تجزیه و تحلیل های جالبتر ، عملکردهای متنوع تر و البته کارایی های متنوع تری از این سرویس به شما ارائه می دهند و شما می توانید از انها به عنوان جایگزین Google Analytics استفاده کنید . در ادامه با معرفی این سرویس های اینترنتی در خدمت شما هستیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

جایگزین گوگل آنالیتیکز

جایگزین شماره 1 گوگل آنالیتیکز : هاب اسپات | HubSpot

هاب اسپات بصورت ویژه یک سیستم مدیریت مشتری یا CRM است که برای مصارف بازاریابی هم مورد استفاده قرار می گیرد اما این بازاریابی شامل تجزیه و تحلیل آماری وب سایت شما همی می شود. شما می توانید اطلاعاتی از قبیل منابع ترافیکی وب سایت ، کارایی صفحات وب سایت ، نرخ تبدیل ها و ... را از طریق این وب سایت به دست بیاورید. شما می توانید با این ابزار یک چرخه کامل از چرخه مشتری مداری خود تهیه کنید و در قالب یک پایگاه داده بصورت مجتمع از آنها استفاده کنید. بهترین کاربرد این ابزار ایجاد کردن گزارش های تخصصی و دلخواه است از طریق داشبورد این ابزار به شما ارائه می شود و یک امکان بسیار مهم برای تیم کاری شما محسوب می شود.

جایگزین گوگل آنالیتیکز

جایگزین شماره 2 گوگل آنالیتیکز : میکس پنل | MixPanel

میکس پنل با دیدگاه متفاوتی به تجزیه و تحلیل آمار وب سایت شما می پردازد ، در واقع دیدگاه ابزارهای سنتی در میکس پنل وجود ندارد ، فلسفه ایجاد و استفاده از این ابزار آنلاین این است که فعالیت ها و حرکاتی که کاربر در وب سایت شما انجام می دهد از میزان بازدید از صفحات شما یا Page View های شما مهمتر است. با این دیدگاه شما می توانید جریان حرکت و فعالیت کاربرانتان در وب سایت و نحوه برخورد آنها با کالا ها و خدمات خود را تجزیه و تحلیل کنید.

جایگزین گوگل آنالیتیکز

جایگزین شماره 3 گوگل آنالیتیکز : ووپرا | Woopra

ووپرا بر روی چهار طبقه بندی داده ای متمرکز شده است ، بازدید کنندگان ، روند فعالیت بازدید کنندگان و حفظ کاربران وب سایت و Trend ها ، این ابزار برای شما تجزیه و تحلیل می کند که مشتریان شما در کجای وب سایت شما درگیر می شوند و بهترین نقاط تعامل کاربر با وب سایت شما را شناسایی می کند. ووپرا می تواند با یک کلیک به سایر سرویس های کاربردی مثل Salesforce ، Google Ads و ... متصل شود و داده های آماری از آنها دریافت و برای شما نمایش بدهد.

جایگزین Google Analytics

جایگزین شماره 4 گوگل آنالیتیکز : فاکس متریکس | FoxMetrix

فاکس متریکس تجزیه و تحلیل وب را به سبکی کاملا متفاوت انجام می دهد و به شما اجازه می دهد که دیتامدل های مختلفی برای خودتان طراحی کنید که بسیار از دیتامدل هایی که گوگل آنالیتیکز به شما ارائه می دهد قویتر هستند. البته فاکس متریکس یک وب سایت ویژه متخصصینی است که دیدی نسبت به SQL داشته باشند و بتوانند از این طریق دیتامدل های قویتری تولید کنند.بعد از اینکه با استفاده از این ابزار دیتامدل های خودتان را ساختید ، می توانید داشبوردهای تخصصی و زیبا درست کنید و با استفاده از این داشتبوردها در لحظه وب سایت و اتفاقات و تجزیه و تحلیل های آماری خود را انجام دهید و اتفاقات غیرعادی را کامل آنالیز کنید.

جایگزین Google Analytics

جایگزین شماره 5 گوگل آنالیتیکز : پیویک | Piwik

پیویک یک جایگزین برای گوگل آنالاتیکز است اگر بخواهید بیشتر در زمینه حریم خصوصی حساس باشید. این وب سرویس به دلیل اهمیت زیاد به مبحث حریم خصوصی بیشتر می تواند برای ارگان های دولتی ، مراکز پزشکی و درمانی و یا سیستم های مالی مناسب باشد که دیتای مشتریان آنها از نوع خاصی است . شما می توانید رفتار کاربر در دسکتاپ ، موبایل و حتی اپلیکیشن و حتی لاگین و ... کاربر را نیز با این ابزار انالیز کنید. Piwik به شما کنترل کامل بر روی داده ها و نحوه ذخیره سازی انها را می دهد و امکان استفاده شدن در Public Cloud و Private Cloud را نیز به شما می دهد. Piwk جزو معدود وب سایت هایی است که کاملا تابع قوانین حریم خصوصی برای شماست و واقعا این موارد را رعایت می کند.

جایگزین گوگل آنالیتیک

جایگزین شماره 6 گوگل آنالیتیکز : گاوجز | Gauges

گاوجز یک جایگزین مناسب برای آمارهای تجزیه و تحلیلی  گوگل آنالیتیکز به حساب می آید. این وب سایت به شما امکان بررسی ترافیک ورودی به وب سایت و مدل بندی این ترافیک را می دهد و قابلیت هایی مثل رفتار مشتریان ، بررسی نتیجه کمپین ها و تجزیه و تحلیل آمار بازگشت هزینه ها را می تواند انجام بدهد. شاید قویترین و جذاب ترین قسمت کار با این ابزار ، امکان استفاد بلادرنگ یا Relatime از آمارهای آن است که می تواند بر اساس منطقه و جغرافیا بصورت تفکیک شده ارائه شود.

جایگزین گوگل آنالیتیکز

جایگزین شماره 7 گوگل آنالیتیکز : دبلیو تری کانتر | W3Counter

اگر بر روی سلامتی وب سایت خودتان حساس هستید قطعا وب سایت W3Counter به شما بسیار کمک می کند و ریز اطلاعات مربوط به وب سایت شما را در قالب یک داشبورد بسیار جذاب ارائه می کند. با استفاده از این سیستم شما می توانید پر بازدید ترین صفحات را شناسایی کنید و در عین حال درک بهتری از رفتار کاربران خود بدست بیاورید و مسیر کاری آنها در وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید.

جایگزین گوگل آنالیتیکز | Google Analytics

جایگزین شماره 8 گوگل آنالیتیکز : کلیکی | Clicky

کلیکی به عنوان یک ابزار بلادرنگ برای تجزیه و تحلیل در دنیا به حساب می آید. بلادرنگ یا Realtime بودن این ابزار یعنی ترافیک بصورت لحظه ای و دقیق به شما گزارش داده می شود. همچنین کلیکی می تواند رفتار یک کاربر در لحظه را تجزیه و تحلیل کند و آمار فعالیت های یک کاربر در وب سایت را کامل تجزیه و تحلیل کند. یکی از امکانات جذاب این ابزار ایجاد کردن Heatmap زیبا به ازای هر صفحه و Session از کاربرهای وب سایت و نحوه فعالیت کردن آنها بر روی وب سایت است . کلیکی بصورت کلی یکی از بهترین جایگزین های Google Analytics به حساب می آید.

جایگزین گوگل آنالیتیکز

جایگزین شماره 9 گوگل آنالیتیکز : ماتومو | Matomo

ماتومو مجموعه ای از همه ابزارها و امکاناتی است که شما می توانید با گوگل آنالیتیکز و سایر ابزارهای مشابه مقایسه کنید و پا را فراتر از یک ابزار گذاشته است. این ابزار ضمن اینکه به شما تجزیه و تحلیل آماری وب سایت را ارائه می دهد ، می تواند به شما Heatmap فعالیت کاربران و در عین حال نکات مهم در بررسی SEO وب سایت را نیز ارائه بدهد. شما با استفاده از این ابزار می توانید یک دید بسیار عالی برای بازاریابی وب سایت خود پیدا کنید . ماتومو برعکس گوگل از دیتای کاربران شما استفاده تجاری نمی کند.

گوگل آنالیتیکز جایگزین

جایگزین شماره 10 گوگل آنالیتیکز : هییپ | Heap

هییپ یک ابزار عالی برای کالاهای آنلاین و وب سایت های فروشگاهی به حساب می آید. هیپ قابلیت رهگیری و بررسی کوچکترین حرکات کاربر شما به محض ورود به وب سایت و کلیک کردن و ... را به شما می دهد. شما در واقع یک سیستم رفتار شناسی کاربر را با هیپ تجربه خواهید کرد که داده های آماری بسیار جالبی را به شما ارائه می کند.

معرفی 11 جایگزین گوگل آنالیتیکس | Google Analytics در تحلیل وب

اما جایگزین شماره 11 در واقع یک وب سایت به نام https://www.cyfe.com/ است که خودش اسکریپت اختصاصی ندارد اما اگر اسکریپت گوگل آنالیتیکز را بر روی وب سایت نصب کرده باشید گزارش های بسیار جذابی را به شما ارائه می دهد ، این وب سایت خودش اسکریپت اختصاصی ندارد. اگر شما هم سرویسی مشابه یا جایگزین برای گوگل آنالیتیکز می شناسید ، می توانید در ادامه همین مقاله Comment بگذارید ...


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات