مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش کار با دسته بندی ها ( Catergory )در وردپرس به زبان ساده

چگونه با دسته بندی ها در وردپرس کار کنیم؟ یکی از راه های سازماندهی و طبقه بندی مطالب در سایت ها دسته بندی کردن آن ها است. برای مثال در یک سایت فروشگاهی لوازم دیجیتال و لوازم خانگی دو دسته هستند. در Itpro نیز مطالب برنامه نویسی در یک دسته و مطالب شبکه در دسته ای دیگر قرار می گیرند. وردپرس امکانات جالبی برای دسته بندی مطالب دارد. در این مطلب به توضیح دسته بندی های وردپرس و مدیریت دسته ها می پردازیم. برای دسترسی به صفحه دسته بندی ها باید از در داشبورد مدیریتی از قسمت نوشته ها(پست ها) دسته ها را انتخاب کنیم. با این کار صفحه ای به شکل زیر ظاهر خواهد شد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

این صفحه بسیار به صفحه برچسب ها شبیه است. برچسب (تگ) ها در این لینک توضیح داده شده اند. دسته بندی ها با تگ ها بسیار متفاوت هستند. یکی از تفاوت های بین تگ ها و دسته بندی ها این است که هر دسته بندی می تواند زیر دسته های متعدد داشته باشد و خود دسته بندی می تواند زیر دسته یک دسته بندی دیگر باشد و یک ساختار درختی بین دسته بندی ها وجود دارد در حالی که تگ ها به این شکل نبودند. دقت داشته باشید که یک مطلب می تواند عضو چند دسته بندی باشد. حال به صفحه ای که در بالا آورده شده است می پردازیم.

در سمت چپ این صفحه شما می توانید یک دسته بندی جدید اضافه کنید که در قسمت نام ، عنوان دسته بندی را وارد می کنیم و در قسمت نامک یک نام کوتاه انگلیسی وارد می کنیم که در آدرس دهی ها بیاید دقت داشته باشید که در این قسمت از حروف انگلیسی و خط تیره استفاده کنید. در قسمت مادر مشخص می کنیم که دسته بندی که در حال ساخت آن هستیم زیر دسته کدام دسته بندی می باشد. اگر هیچ مقداری انتخاب نکنیم یعنی این یک دسته اصلی است و زیردسته هیچکدام از دسته بندی ها نیست. بخش توضیحات نیز برای توضیحات بیشتر یک دسته بندی محسوب می شود.

در سمت راست این صفحه لیست دسته بندی ها آورده شده است که نام و توضیحات و نامک و تعداد مطالبی که به این دسته بندی اختصاص داده شده اند آورده شده است. اگر بر روی تعداد مطالب کلیک کنید آن مطالب لیست خواهد شد. در لیست دسته بندی ها اگر موس را بر روی یکی از دسته بندی ها ببریم عملیاتی که می توان بر روی دسته بندی ها انجام داد نمایش داده خواهد شد. این عملیات عبارتند از: ویرایش ، ویرایش سریع، پاک کردن و نمایش.

اگر بر روی نمایش کلیک کنیم مطالبی که در آن دسته بندی قرار دارند نمایش داده خواهند شد. بخش ویرایش صفحه ای را لود می کند که می توانید در آن صفحه دسته بندی را ویرایش کنید و اگر بر روی ویرایش سریع کلیک کنید در همان لیست دسته بندی ها قادر به ویرایش دسته بندی خواهید بود. برای حذف یک دسته بندی می توانید بر روی پاک کردن کلیک کنید. به دلیل این که ممکن است که تعداد دسته بندی ها در یک سایت زیاد باشد در صفحه دسته ها قابلیت جستجوی دسته بندی ها نیز وجود دارد. توسینسو باشید


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات