علیرضا عابدینی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

آموزش تعریف حداکثر بزرگنمایی صفحات وب در فایرفاکس

تعیین میزان حدأکثر و حدأقل بزرگ‌نمایی صفحات وب و محتویات داخل آنهایکی از روشهایی که می توان صفحات وب را بزرگ و یا کوچک کرد، بدین صورت است که دکمه Ctrl را پائین نگه داشته و غلتک موس را به سمت پایین و یا بالا ، صفحات را بزرگ و یا کوچک کرد. اما با ترفند زیر می توان میزان حداقل و حداکثر بزرگنمایی را تغییر داد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

برای انجام این کار باید طبق مراحل زیر عمل کنید

  1. ورود به محیط about:config فایرفاکس. بدین صورت که فایرفاکس را اجرا و عبارت about:config را در نوار آدرس وارد کرده و دکمه Enter را بزنید.
  • نکته : در صورت مشاهد پیغام، بر روی دکمه !I'll be careful, I promise کلیک کنید.
وب سایت توسینسو
  1. متغیر zoom.maxPercent را در لیست متغیرها جستجو کرده و با ورود مقدار مربوطه، حدأکثر میزان بزرگنمایی صفحات وب و محتویات داخل آن را تعیین کنید.
  2. متغیر zoom.minPercent را در لیست متغیرها جستجو کرده و با ورود مقدار مربوطه، میزان حد کوچکنمایی صفحات وب و محتویات داخل آن را تعیین کنید.
وب سایت توسینسو

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید مقدار بزرگنمایی(دکمه Ctrl را پائین نگه داشته و غلتک موس را به سمت پایین و یا بالا) بر روی همه صفحات اعمال شود باید کلید زیر را به مقدار false تغییر دهید. کلید

browser.zoom.siteSpecific

علیرضا عابدینی
علیرضا عابدینی

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات هستم ، مدرس دوره های کامپیوتر ، مدیر فناوری اطلاعات و دارای گواهینامه های MCSA ، CCNA ، CEH و Network Plus و خوشحالم از اینکه می تونم دانشم رو در توسینسو به اشتراک بگذارم

نظرات