محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

معرفی 6 روش رفع خطای HTTP 500 Internal Error در IIS به زبان ساده

چگونه خطای 500 سرور HTTP در IIS را حل کنیم؟ برخی اوقات ممکن است برنامه نویس های وب حوزه مایکروسافت یا مدیران شبکه با خطای زیر در هنگام دسترسی به محتوای وب سایت مواجه شوند :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
HTTP Error 500.19 - Internal Server Error The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.

اساسا برطرف کردن اینگونه مشکلات و اینگونه خطاها همیشه یک راهکار مطلق ندارد و راهکارهای مختلفی توصیه می شود که امروز در ITPRO ما به بررسی چند راهکار در این خصوص می پردازیم :

راهکار اول : تغییر در فایل applicationHost.Config

فایل مورد نظر را به شکل زیر تغییر بدهید و ذخیره کنید و سپس IIS را یکبار Restart و تست کنید :

<section name="modules" allowDefinition="MachineToApplication" overrideModeDefault="Allow" />

راهکار دوم : اعمال سطح دسترسی به virtual directory

برخی اوقات ممکن است شما به کاربر default user دسترسی مورد نظر به virtual directory را نداده باشید ، با استفاده از NTFS Permission ها این دسترسی ها را اضافه کنید و فراموش نکنید که گزینه Replace کردن در تنظیمات Advanced دسترسی ها را انتخاب کنید تا سطح دسترسی به تمامی فایل های زیر مجموعه virtual directory نیز اعمال شوند.

راهکار سوم : اعمال سطح دسترسی به application pool

بعد از اینکه مورد بالا را انجام دادید و مشکل همچنان پابرجا بود ، در تنظیمات application pool مورد نظر گزینه application pool identity را بر روی default user قرار بدهید و بعد از restart کردن IIS مجددا تلاش کنید

راهکار چهارم : تنظیمات Dot Net Framework

وارد Application Pool مشکل دار بشوید و از تنظیمات مورد نظر گزینه های مربوط به Dot Net Framework را از حالت Integrated و Classic تغییر بدهید و مجددا تست کنید.

راهکار پنجم : نصب نبودن Dot Net Framework

مطمئن بشید که Dot Net Framework نصب شده و درست کار می کنه ، اگر مطمئن نیستید یکبار نصب آنرا Repair کنید.

راهکار ششم : رجیستر کردن IIS در Visual Studio

اگر برنامه نویس دات نت هستید visual studio command prompt را باز کنید و دستور زیر را در آن وارد کنید :

aspnet_regiis –i

حالا از command خارج بشوید ، IIS را یکبار Restart کنید و مجددا تلاش کنید. امیدوارم مشکل حل بشه ، توسینسو را به همه معرفی کنید.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات